Nostalgi för elever i grafisk kommunikation A (MDK1201)

Varje år så får mina elever göra egna DVD-omslag. Jag är inne på mitt femte år med detta upplägg och det blir bara bättre och bättre. Som lärare så fotar jag dem och de får agera hjältar och modeller samtidigt. I år så gjorde vi ett samarbete med eleverna i foto då de fick vara med hela dagen och se hur jag jobbade i studion. Tror det är viktigt att man får se hur ett kort blir till och vad man bör tänka på när man skall fota och ljussätta. När bilden är tagen så börjar det noggranna arbete för eleverna att skapa sitt omslag. Det är många detaljer som skall finnas med för att det skall kännas som ett riktigt DVD omslag.

Michael Katona
Grafisk Kommunikation

image11

Kommentarer
Postat av: Lill

duktiga elever :)

2007-10-24 @ 11:05:30
URL: http://fashiontrashion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0